10 Şub 2011

Teşvikiye Bahar Pastanesi'nin Çikolatalı Kestane Tatlısı

Bahar Pastanesi'nde Maron de Gize
Bahar Pastanesi'nin çikolatalı kestane tatlısı İstanbul'un En İyi 100 Lezzeti listesinin 48. sırasında. Kestane mevsimini hiç düşünmeden Ağustos ayında gidip elimiz boş dönmüştük buradan. Kestane mevsimini iple çektik ve sonunda sonbahar geldi. Yağmurlu ve serin sonbahar gününde metrodan çıkıp Bahar Pastanesi'ne yürüdük. Pastanenin vitrini iştah açıcı tatlılarla doluydu. İçeri girdik ve kestaneli tatlıyı sorduk. Bahar Patanesi'nin yetkililerinden Süleyman bey bize bu tatlının isminin "maron de gize" olduğunu söyledi ve tadmamız için ikram etti. Maron de gize, büyükçe bir kestane büyüklüğünde, dışı çikolata kaplı, içi püre haline getirilmiş kestane ile dolu bir tatlı. Tatlının bir tarafı fıstığa batırılmış. Bu tatlıya bazı pastanelerde "karyoka" da deniliyor.
Bahar Pastanesi
Süleyman bey bize bu tatlıdan ve Bahar Pastanesi'nden bahsetti. Bahar Pastanesinin kurucuları firmalarını 1951 yılında kurmuşlar, pastacılık ve unlu gıdalar üzerine çalışmaya ise Kınalıada'daki pastaneleri ile 1973 yılında başlamışlar. Teşvikiye, Arnavutköy, Kurtuluş, Şişli Bomonti, Büyükada, Göztepe ve Kağıthane gibi İstanbul'un bir çok yerinde firmanın değişik işletmeleri varmış. Bahar Pastanesi, yeni tadlar sunabilmek için Belçika'nın Puratos, Avusturya'nın Burns Philp markaları ile bağlantılarını sürdürüyormuş.
Bir paket kestane tatlısı ve biraz da küçük bir nektarin büyüklüğünde, yuvarlak dışı çikolata kaplı içi badem ezmeli tatlıdan alıp yağmurda metroya doğru yürümeye başladık. Bu top şeklindeki tatlıdan içinin görünmesi için bir dilim kestim fotoğrafını çekerken.Bahar Pastanesi

Bisküvi, çikolata ve badem ezmesi katmanları görünüyor.
Kestanenin beklediğim güzel tadı pek baskın değildi bu tatlıda. Bahar Pastanesi'nden önce Kafkas'ın kestaneli tatlılarından yemiş ve onlara bayılmıştım. İkisini karşılaştırdığımda Kafkas'ınkilerin daha lezzetli olduğunu düşündüm. Bahar Pastanesi'ninkiler de güzel fakat demek ki İstanbul'da Kafkas'ınkiler kadar güzel kestaneli tatlı yapan yer yok ki Bahar Pastanesi, İstanbul'un 100 Lezzeti listesinde yer almış. Kesinlikle kötü olduğunu söylemiyorum ama beni çok etkilemedi.
İlginç olan tadına ilk baktığımda anasona veya rezeneye benzer bir tad aldım. Daha sonra bu tadı alan bir tek ben olmayınca buraya da yazmak istedim. Ya içinde değişik bir baharat kullanılmış ya da böyle bir baharatın kullanıldığı başka bir ürünün yanında bekleyip onun kokusunu almış.
Blog sahiplerine naneli limonata yapma teklifimden bahsettikten ve Fethiye ile Burcu'dan olumlu yanıt aldıktan sonra şimdi de diyorum ki bir gün de kestaneli tatlı yapmaya çalışalım. Ne dersiniz?
Bahar Pastanesi'nin Kestaneli Tatlısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder