10 Şub 2011

Tadım Pizza


Kalbim Ege'de
Mert'le Ankara'ya her gidişimizde en azından bir kez Tadım Pizza'ya uğramak istiyoruz. Kalbim Ege'de yiyebilmek için ve o enfes çorbalarından tadmak için. Uğrayamayınca üzülüyoruz.
Tadım Pizza'da Kalbim Ege'de yeyip de beğenmediğim tek bir gün olmadı. Hamuru her zaman lezzetli ve tam kıvamında, üstündeki malzemeler her zaman taze. Sadece bir kez; bir kış günü, Bahçelievler şubesinde üzerindeki köz patlıcanların pek hali kalmamış gibiydi. Ama kışın patlıcanlar kış uykusunda oluyor zaten. Olsun ona rağmen yine de yemiştim afiyetle ve mutlulukla.
Mantar Çorba
Her gidişimizde pizza'dan önce ben mantar çorbası içerim, Mert de domates çorbası içer. Dışarıda içtiğim en güzel en lezzetli mantar çorbası bence Tadım Pizza'da. İçinde gerçek mantarlar var. Yoğun ve mantar tadında. Yani bazı yerlerde denediğim gibi yapay bir tadı yok. Kıtır ekmeklerle ve karabiberle harika olur. Domates çorbası da enfes.
Sarımsaklı zeytinyağlı, kekikli ekmekleri de nefis olur.

Saımsaklı Ekmekler
Kıtır kıtır ve iştah açıcı. Burada güzel olan; yemeklerde ve oturulan yerde diğer bazı pizzacılardaki "fastfood" kokusunun olmaması. Her şey özenle yapılmış ve lezzetli.
Kalbim Ege'de Tadım Pizza'nın enfes vejetaryen pizzası. Biz hep kalın hamurlusunu tercih ediyoruz. Bu pizza'ya lezzet katan; üzerindeki beyaz peynir, közlenmiş patlıcan, soğan ve maydonozun muhteşem uyumu. Kalbim Ege'deyi o kadar çok seviyorum ki diğer ürünlerini tadma fırsatım olmuyor. Belki siz denemişsinizdir... Eskiden salatasını denemiş beğenmiştim. Lazanyasının ve cheesecake'inin de güzel olduğunu duydum.
Domates Çorbası

Armada Alışveriş Merkezi'nin en üst katındaki, Tunalı'da Ertuğ Pasajı'nın üstündeki, Bahçelievler'deki ve Bilkent Ankuva'daki Tadım Pizza'ları biliyorum. Bir de Ümitköy'de var ama oturulup yenecek yeri yok gibi, bir iki sandalye var. Orası daha çok alıp gitmek ya da sipariş vermek için. İstanbul'da henüz karşılaşmadım bir Tadım Pizza ile. Ümraniye'de olduğunu duymuştum ama adresini bulamadım. Acaba İstanbul'daki de aynı mı Ankara'dakiyle?
Ben en çok Tunalı'daki ve Armada'daki Tadım Pizza'ları seviyorum. Armada'daki daha modern döşenmiş rahat bir yer. Kapalı ve soğuk havalarda daha uygun. Havalandırması çok iyi. Tunalı'dakinin balkonu ise güneşli ve sıcak günlerde çok güzel olur. Her iki yerin de tuvaletleri çok temiz. Servise de hızlarına da söyleyeck sözüm yok.
Nick Cave, Sonbahar, Eymir başlıklı yazıma gelen yorumlar beni Ankara'dan bir lezzet daha yazmaya itti. Ankara'ya bir daha ki gidişimde diğer Ankara lezzetlerini de fotoğraflayacağım. Bu yazımın başlığı da Hera'nın ünlü üçlemeleri içindi...
Tadım Pizza

2 yorum:

  1. merhaba
    Mert kim?

    YanıtlaSil
  2. bu yazıdaki linkler neden başka bir blog adresine gitmeye çalışıyor ve o blog kapalı... aman sakın bunlar çalıntı yazılar olmasın... oooo büyük aptallık olur öyleyse...

    YanıtlaSil